Wyszukaj

LES MENUIRES – FRANCUSKIE ALPY KTÓRE MNIE ZACHWYCIŁY NIE TYLKO STOKAMI

Podziel się

W kwietniu tuż przed świętami wielkanocnymi wybrałam się do niewielkiej, malowniczej miejscowości Les Menuires, aby pożegnać zimę we francuskich Alpach. Dlaczego akurat druga połowa kwietnia? Termin ten nie jest przypadkowy, bo dokładnie w tym czasie w  Les Menuires odbywa się coroczny event – Yoga&SKI week, w którym bardzo chciałam uczestniczyć. Dla kogoś, kto kocha narty, a joga jest codzienną rutyną, jest to wymarzonym wyjazd. Można poszusować we francuskich Alpach i praktykować jogę, spoglądając na ośnieżone szczyty gór. Idealnie!

W tym poście opowiem wam o regionie Les Menuires oraz o wydarzeniu Yoga&Ski week.

REGION LES MENUIRES

Region Les Menuires został założony w 1964 roku i jest częścią regionu znanego pod nazwą 3 Doliny. Jest położony pomiędzy Val Thorens oraz Saint-Martin-de Belleville.Sezon narciarski trwa tu do końca kwietnia. Ze względu na położenie warunki do jazdy nawet wiosną są tu doskonałe.

Region 3 Doliny stał się bardzo znany z uwagi na fakt, że to właśnie tu w 1992 roku odbyły się zawody w ramach zimowych igrzysk olimpijskich.

W Les Menuires są trasy, które zachwycą zarówno początkujących narciarzy, jak i fanów zjazdów bardziej wyczynowych. Wybór tras jest naprawdę duży, są świetnie przygotowane i naprawdę szerokie. Przyznam szczerze, że miałam okazję jeździć na nartach w wielu alpejskich ośrodkach (Austrii, Szwajcarii, Włoszech), ale teraz to Alpy francuskie są moim numerem jeden.

Yoga&Ski week w Les Menuires

Jeśli tak ja praktykujesz jogę i jeździsz na nartach, to koniecznie przeczytaj, jak wygląda organizowany w Les Memories corocznie event Yoga&Ski.

To idealne połączenie moich dwóch ukochanych aktywności. Event organizowany jest zazwyczaj w połowie kwietnia i trwa tydzień. Każdego dnia zaplanowanych jest kilka sesji jogi oraz podobnych, rozwojowych praktyk m.in.  stretching, pilates, medytacja. Większość zajęć odbywa się na tarasie w centrum miasteczka w ośrodku sportowym. Gdy po raz pierwszy przyszłam na zajęcia jogi, zaniemówiłam z wrażenia. Rozłożone na tarasie maty, zjeżdżający tuż obok narciarze i ośnieżone szczyty Alp – coś niesamowitego!

Poranne zajęcia odbywają się o godzinie 9:00 oraz 11:00, a popołudniowe po godzinie 14:00.

Les Menuires

Mój plan pobytu w Les Menuires był bardzo aktywny. Wstawałam rano i na stoku byłam jako jedna z pierwszych osób. Przedpołudnie spędzałam na nartach, odkrywając kolejne trasy zjazdowe. Po południu, gdy mojej mięśnie już odczuwały intensywność poranka, uczestniczyłam w zajęciach jogi. Dla mnie to połączenie idealne, bo na jodze mogłam między innymi rozciągnąć bolące po nartach mięśnie.

Podczas Yoga&Ski week organizowane są również specjalne wydarzenia. Jednym z nich jest hiking yoga. Gdy piszę ten tekst, to myślę, że zajęcia hiking yoga były jednym z najbardziej niezwykłych przeżyć, jakich doświadczyłam w górach. Tajemnicze określenie hiking yoga oznacza popołudniową wędrówkę na rakietach śnieżnych do schroniska. Była to moja pierwsza w życiu wycieczka w rakietach śnieżnych. W drodze do schroniska przewodnik opowiadał ciekawostki o okolicy, zwierzętach oraz swojej pracy. Celem naszej wędrówki było schronisko Lać du Lou, w którym mieliśmy zaplanowaną sesję jogi oraz kolację. Po drodze  nasza nauczycielka jogi zorganizowała nam sesję oddechową połączoną z prostymi ćwiczeniami. Każdy z nas miał rakiety, dlatego też skomplikowane asany nie wchodziły w grę. Do schroniska dotarliśmy tuż przed zachodem słońca. Schronisko Lać du Lou położone jest na wysokości 2035 m.n.p.m. tuż obok polodowcowego jeziora. Sesja jogi była dostosowana do umiejętności grupy, a kolacja po takim dniu smakowała wyśmienicie. Wracaliśmy o zmroku, a drogę  oświetlał nam księżyc tuż przed pełnią. To doświadczenie było naprawdę magiczne.

Podsumowując mój wyjazd, uważam, że joga i narty we francuskich Alpach to idealne połączenie. W przyszłym roku wracam tam na pewno!

INFORMACJE PRAKTYCZNE O LES MENUIRES

Jest kilka opcji dotarcia z Polski.

Bezpośrednie loty są do Genewy, Grenoble oraz Lyonu koszt około 300-400 zł link

W sezonie (grudzień-marzec) jest dostępna specjalna linia autobusowa. Do miejscowości Moutiers Salins Birdes les Brains kursuje także pociąg. Transfery można sprawdzić na stronie altibus.com.

W Les Menuires dostępne są darmowe autobusy, którymi można poruszać się w miejscowości oraz w całym resorcie Trzech Dolin.

Les Menuires

Lista miejsc, w których jedliśmy i szczerze polecam te restauracje.

Restauracja La Terrasse de l’Ours Blanc link

Restauracja La Maison de Savoy link

Restauracja Le Roc Seven link

Restauracja La Brasserie des Belleville link

Nocleg – polecam hotel Le Lotus Blanc, którym więcej napisałam w tym poście link

Les Menuires

Spodobał Ci się post? Masz jakieś pytania? Koniecznie zostaw komentarz!